Hungarian opposition newspaper no longer published

Hungarian opposition newspaper no longer published

World October 8, 2016 19:33

budapest - The independent Hungarian newspaper Nepszabadsag not appear. The already printed Saturday edition was still scattered, but the publisher said that the newspaper to the development of a 'new concept' is not true, on paper or online.

The owner, the Austrian Media World AG, said the losses were too high. Employees of the newspaper, however, spoke of a politically motivated coup. The magazine in recent months had repeatedly scandals revealed in the vicinity of Prime Minister Viktor Orban. 'We knew that not much time was left us more,' said one editor, who wished to remain anonymous.

A government spokesman pointed Hand political motives. 'We want to violate press freedom in any case by interfering in the decisions of a publisher. 'Szilard Nemeth Vice President of the ruling party Fidesz, however, said on television:' It was high time that this newspaper was unexpectedly closed. '

The parent company of Media World, Vienna Capital Partners, held in Hungary more print media, including twelve regional newspapers.

Leave a comment

The is not responsible for the content of external sites.


Back to Top